میزان 01, 1396 18:08 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری سوریه
    رئیس جمهوری سوریه

رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: بیشتر ملت‌های عربی حامی ملت سوریه هستند و عرب‌های حامی تروریست‌هایی که ضد سوریه اقدام می‌کنند، در برابر این اکثریت مطلق ناچیزند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز شنبه در دیدار هیات پارلمانی موریتانی به ریاست «محمد ولد فال» رئیس حزب «رفاه» این کشور در دمشق تاکید کرد: سفر هیات‌های مردمی از کشورهای عربی به سوریه دارای دلالت‌ها و پیام‌های خاص و بزرگی برای ملت سوریه بوده است؛ این موضوع نشان می‌دهد اکثریت قاطع ملت‌های عربی در کنار سوری‌ها ایستاده‌اند.

اسد افزود: گفت وگو و تبادل نظر، به‌ویژه بین پارلمان‌ها و احزاب در عرصه عربی، امری اساسی و بلکه برای شکل‌گیری دیدگاه یکپارچه در قبال مسائل و چالش‌های پیش‌روی ملت‌های عربی مهم است.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: ماهیت عربی نوعی گرایش به‌شمار می‌رود، نه افکار و ایده مطرح شده در کتاب‌ها و تالیفات، و تنوع در منطقه عربی امری طبیعی است از این رو، باید درباره ماهیت‌ و گرایش‌ها دیدگاه جامعی وجود داشته باشد تا بتوان از تقابل موجود در این عرصه خارج شد. 

اعضای هیات پارلمانی موریتانی نیز تاکید کردند: موضع رسمی و مردم موریتانی حمایت از مردم، ارتش و مسوولان سوریه است که در معرض حملات بی‌سابقه تروریستی قرار دارند و پیروزی‌هایی که در سوریه در برابر تروریست‌ها به دست آمده، فقط متعلق به سوری‌ها نیست، بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است.

اعضای این هیات افزودند: این اطمینان وجود دارد که مردم سوریه با ایستادگی و پایداری خود در سال‌های گذشته، می‌توانند بار دیگر روی پای خود بایستند و از عهده بازسازی کشورشان برآیند.

 

کلیدواژه