نصرالله: اگر فتوای مرجعیت نبود داعش عربستان و کویت را اشغال کرده بود
(last modified 1396-07-02T04:47:53+00:00 )
میزان 02, 1396 09:17 Asia/Kabul
  • دبیرکل حزب الله لبنان
    دبیرکل حزب الله لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد، اگر مردم عراق به فتوای مرجعیت عمل نمی کردند، گروه تروریستی داعش اکنون کربلا، بصره، کویت و عربستان را اشغال کرده بود.

پس از اشغال شهر موصل در 20 جوزا 1393 توسط داعش و تلاش این گروه تروریستی برای اشغال مناطق دیگر عراق، آیت الله سیستانی مرجع  عالیقدر شیعیان عراق با صدور فتوایی جنگ با تروریست‌ها را واجب کفایی خواندند و از همه شهروندان عراقی خواستند سلاح به دست گیرند و با تروریست‌ها بجنگند.

پس از فتوای آیت الله سیستانی، هزاران نفر از مردم عراق تحت عنوان نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در کنار نیروهای عراقی وارد جنگ با گروه تروریستی داعش شدند و توانستند داعش را در مناطق مختلف این کشور شکست دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  «سید حسن نصرالله» یکشنبه شب در سخنرانی که به صورت ویدیو کنفرانس برای حاضران در مراسم شب سوم محرم در مجمع سیدالشهداء در حومه جنوبی بیروت پخش می شد با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده گروه تروریستی داعش ساخته آمریکا است خاطر نشان کرد اگر مردم سوریه، عراق و ایران فرزندان خود را در راه مبارزه با تروریسم از دست نمی دادند، اکنون همه قربانی شده بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: اگر مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی نبود این رژیم اکنون شهرک‌های صهیونیستی را در لبنان ایجاد می‌کرد.

سید حسن نصرالله از سخنرانی برخی مقامات عرب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز انتقاد کرد و گفت: این مقامات به سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای بشریت هستند اشاره‌ای نکردند.