کشته شدن تعدادی از سرکردگان اصلی داعش در سوریه
(last modified Sat, 07 Oct 2017 10:55:30 GMT )
میزان 15, 1396 15:25 Asia/Kabul
  • کشته شدن تعدادی از سرکردگان اصلی داعش در سوریه
    کشته شدن تعدادی از سرکردگان اصلی داعش در سوریه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد در عملیات جدید نیروهای هوایی این کشور در سوریه ،حدود 180 تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، در عملیات نیروهای هوایی روسیه در مقر فرماندهی تروریست ها در المیادین دراستان دیرالزور در شرق سوریه، حدود 180 تروریست که برخی از آنها از سرکردگان مهم گروه تروریستی داعش بودند ،کشته شدند.

کوناشنکوف افزود: حداقل 60 تن از تروریست‌هایی که در این منطقه به هلاکت رسیده‌اند، از اتباع خارجی مانند منطقه قفقاز شمالی بوده‌اند .

 روسیه از سپتامبر 2015 به درخواست رسمی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، با به کارگیری یگان های هوافضا و واحدهای زمینی، دریایی و زیردریایی خود، اهداف تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره را در این کشور هدف قرار می دهد.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری، قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند. 

کلیدواژه