سلیم الجبوری: وحدت عراق مساله‌ای اساسی است
(last modified Wed, 11 Oct 2017 13:41:48 GMT )
میزان 19, 1396 18:11 Asia/Kabul
  • سلیم الجبوری: وحدت عراق مساله‌ای اساسی است

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: وحدت عراقی‌ها مساله‌ای اساسی است و نباید از این مهم دور شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه در جریان بازدید از استان الانبار اظهار کرد: وحدت عراق مساله‌ای اساسی و جوهری است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و نباید به هیچ جریانی اجازه داد که برای ایجاد شکاف بین ملت تلاش کند.

سفر «سلیم الجبوری» با استقبال شیوخ عشایر و شخصیت‌های استان الانبار مواجه شد و آنان نیز بر وحدت ملت عراق تاکید و تصریح کردند عشایر پشتیبان نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم هستند.

با حضور «الجبوری» در استان الانبار پرونده‌های امنیتی و خدماتی آوارگان هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد کمیته‌های پارلمانی به همین منظور تشکیل شود تا این پرونده‌ها پیگیری شود. 

«سلیم الجبوری» همچنین در دیدار با شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، آخرین تحولات سیاسی در این کشور و راه‌های همکاری با یکدیگر برای حل مشکلات موجود و ضرورت پایان دادن به تیرگی روابط بغداد و اربیل را درچارچوب قانون اساسی مورد بررسی قرار داد. 

شیخ «همام حمودی» تاکید کرد: انتخابات پارلمانی که قرار است اواسط سال آینده، برگزار شود، تحت هیچ شرایطی نباید به تاخیر بیافتد. 

 

کلیدواژه