لغو پروازها در یمن به سبب محاصره هوایی توسط رژیم سعودی
(last modified 1396-08-16T08:50:48+00:00 )
عقرب 16, 1396 13:20 Asia/Kabul
  • لغو پروازها در یمن به سبب محاصره هوایی توسط رژیم سعودی

در پی اقدام ائتلاف متجاوز سعودی به محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، شرکت‌های هواپیمایی این کشور همه پروازها را به دو فرودگاه فعال یمن لغو کردند.

به گزارش رادیو دری،ائتلاف متجاوز سعودی به یمن یکشنبه‌شب پس از حمله موشکی ارتش این کشور به فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض در پاسخ به جنایت‌های رژیم سعودی در یمن اعلام کرد: همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی یمن را به طور کامل بسته است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت‌های هواپیمایی یمن اعلام کردند: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان که کنترل حریم هوایی یمن را در اختیار دارد، از صدور مجوز پرواز به فرودگاه‌های «عدن» و «سیئون» در جنوب یمن سرباز زده است.

براساس این گزارش؛ این دو فرودگاه در مناطق تحت کنترل متحدان ائتلاف تحت کنترل عربستان قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی و اصلی یمن در شهر صنعاء از جوزای 1395 تاکنون تعطیل شده است.

خبر دیگر اینکه؛ در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به یک دستگاه خودرو غیرنظامی در منطقه‌ای در شهر باقم در صعده (شمال یمن) یک نفر کشته  و سه نفر مجروح شدند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از حوت 1393 به یمن حمله کرده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری «وبا» مواجه کرده است.

 

کلیدواژه