تشدید بمباران مناطق مسکونی یمن، نشان دهنده استیصال سعودی ها است
(last modified 1396-08-17T11:04:42+00:00 )
عقرب 17, 1396 15:34 Asia/Kabul
  •  تشدید بمباران مناطق مسکونی یمن، نشان دهنده استیصال سعودی ها است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حملات عربستان به منازل مسکونی در شهر حجه یمن، تشدید بمباران مناطق مسکونی را نشان دهنده استیصال سعودی ها دانست.

در حمله هوایی روز سه‌ شنبه ائتلاف متجاوز سعودی به استان «حجه» در شمال غرب یمن، بیش از 60 شهروند یمنی، کشته یا زخمی شدند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حملات تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی، استمرار محاصره و بستن راه های دریایی، زمینی و هوایی یمن و عدم اجازه ورود کمک های انساندوستانه و مایحتاج زندگی مردم عادی توسط عربستان، نشان دهنده درماندگی و ناکامی این کشور در رسیدن به اهداف خود از تجاوز به یمن است.

قاسمی با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایات و فجایع ناشی از حملات بی وقفه و شبانه روزی جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در کمک رسانی به یمن افزود: اینگونه اقدام ها، نقض صریح اصول و قواعد حقوق بشردوستانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش و تدابیر و اقدامات لازم، فوری و موثری را برای حفاظت از جان و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان، انجام دهند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است؛ این جنگ‌افروزی عربستان به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه