دیلی‌میل: پادشاه عربستان به نفع پسرش از قدرت کناره‌گیری می‌کند
(last modified 1396-08-27T02:21:36+00:00 )
عقرب 27, 1396 06:51 Asia/Kabul
  • دیلی‌میل: پادشاه عربستان به نفع پسرش از قدرت کناره‌گیری می‌کند

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» به نقل از منبعی در خاندان سعودی گزارش داد: «ملک سلمان» شاه عربستان‌سعودی قصد دارد هفته آینده از قدرت کناره‌گیری و پسرش را به عنوان جانشین خود معرفی کند.

روزنامه «دیلی‌میل» نوشت: اقدام پادشاه عربستان‌سعودی به مثابه آخرین مرحله از کنترل «محمد بن‌سلمان» ولیعهد 32 ساله سعودی بر قدرت است.

«محمد بن سلمان» اوایل ماه جاری میلادی (نوامبر) با بازداشت بیش از چهل شاهزاده و وزیر دولتی در جریان تحقیقات ضدفساد تلاش برای کسب قدرت را آغاز کرد.

منبعی در خاندان سعودی به روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» گفت: «ملک سلمان» صرفا به عنوان یک چهره تشریفاتی باقی می‌ماند و هدایت رسمی عربستان‌سعودی را به پسرش «محمد بن سلمان» می‌سپارد.

این منبع در خاندان سعودی افزود: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ملک سلمان هفته آینده انتصاب «محمد بن سلمان» را به پادشاهی اعلام می‌کند و ملک سلمان، نقش ملکه انگلیس را ایفا خواهد کرد.

این منبع سعودی درباره سیاست خارجی پسر ملک سلمان هم اظهار کرد: طرح «محمد بن‌سلمان» این است که آتش را از لبنان شروع کند؛ او قول داده است که اگر اسرائیل موافقت کند، میلیاردها دلار کمک مالی‌مستقیم به این رژیم ارائه دهد.

کلیدواژه