ورود هواپیماهای کمک رسان به فرودگاه «صنعا» در یمن
(last modified 1396-09-04T12:43:45+00:00 )
قوس 04, 1396 17:13 Asia/Kabul
  •  ورود هواپیماهای کمک رسان به فرودگاه «صنعا» در یمن

4 هواپیما حامل کمک‌های ضروری ازجمله دارو امروز (شنبه) اولین بار در 20 روز اخیر وارد فرودگاه «صنعا» یمن شد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس به نقل از«روسیا الیوم»، دو هواپیما حامل کارمندان کمک‌ رسان سازمان‌های بین‌المللی هستند، یک هواپیما وابسته به صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" حامل دارو است و هواپیمای چهارم وابسته به کمیته بین المللی صلیب سرخ است.

براساس این گزارش ، اینها اولین هواپیماهایی هستند که از زمان بسته شدن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی یمن توسط ائتلاف عربی در 20 روز پیش، در فرودگاه صنعا به زمین می‌نشینند.

عربستان تحت فشار گسترده سازمان ملل و افکار عمومی جهان بار دیگر چهارشنبه هفته گذشته ادعا کرده بود از روز پنجشنبه 2 قوس  بندر الحُدیده در غرب یمن و فرودگاه بین‌المللی صنعاء را بر روی کمک‌های بشردوستانه خواهد گشود.

این درحالیست که سازمان بنادر دریای سرخ یمن همان روز (پنجشنبه) ،رسیدن هرگونه کشتی به بندر الحدیده و یا الصلیف را تکذیب کرد.

 رژیم سعودی پیشتر نیز بارها اعلام کرده بود محاصره برخی بنادر و فرودگاه های یمن را لغو می کند اما هربار در این خصوص کارشکنی کرده است.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون به کشته شدن بیش از سیزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی ، دارویی و شیوع بیماری‌های متعدد مواجه کرده است.