اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در راستای ثبات منطقه نیست
(last modified 1396-09-12T04:56:21+00:00 )
قوس 12, 1396 09:26 Asia/Kabul
  •  اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در راستای ثبات منطقه نیست

دبیرکل اتحادیه عرب شنبه شب نسبت به عواقب وخیم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس هشدار داد و گفت: این اقدام در راستای صلح و ثبات منطقه نیست.

به گزارش ایرنا، «احمد ابوالغیط» با تاکید بر اینکه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی عواقب وخیمی برای منطقه و جهان دارد افزود انتقال سفارت آمریکا تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا سه شنبه گذشته با تاکید دوباره بر حمایت همه جانبه کشورش از رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با جدیت در حال بررسی چگونگی و زمان انتقال سفارت این کشور در اسرائیل از تل‌آویو به بیت المقدس است.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و پس از آن بارها به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد سفارت امریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال خواهد داد.

طرح ترامپ و نتانیاهو برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس با انتقاد تند فلسطینی‌ها و  جامعه جهانی رو به رو شده است.

سران رژیم صهیونیستی پیشتر بارها از کشورهایی که  با این رژیم دارای مناسبات هستند، خواسته بودند سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کنند، اما این کشورها از بیم واکنش افکار عمومی تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند.

پیشقدم شدن آمریکا در این زمینه، نشان دهنده توجه دولت این کشور به رژیم اسرائیل در سایه اشغالگری و جنایت‌های روز افزون این رژیم است.

«بنیامین نتانیاهو» همواره، دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده است.

 

کلیدواژه