عربستان با مرگ آخرین مهره خود در یمن ضعیف تر می شود
(last modified 1396-09-14T07:28:09+00:00 )
قوس 14, 1396 11:58 Asia/Kabul
  • عربستان با مرگ آخرین مهره خود در یمن ضعیف تر می شود

العهد: با کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن و آخرین مهره سعودیها در این کشور ، ریاض بیش از گذشته در پیشبرد اهداف شومش در یمن ناکام خواهد ماند.

پایگاه العهد لبنان در گزارشی نوشت : پس از گذشت یک هفته از سخنان هشدار آمیز یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی - آمریکایی ضد یمن در باره احتمال وقوع فاجعه ای بزرگ در یمن « علی عبدالله صالح» در کودتای نظامی علیه دولت و جنبش « انصارالله» یمن  کشته شد.

به نوشته پایگاه العهد لبنان ، علی عبدالله صالح در نوار ویدئویی ضبط شده ،  طرفدارانش را به اشغال «صنعا» پایتخت یمن فرا خواند و در پیامی خطاب به عربستان حمایت نظامی و سیاسی از وی را خواستار شد.

پیشتر «انور عشقی» ژنرال نزدیک به رژیم سعودی گفته بود : «احمد»  فرزند عبدالله صالح  ، مورد اعتماد عربستان ضد یمن است.

چندی پیش نیز عرب پست به نقل از منابع نزدیک به انصار الله یمن فاش کرده بود : علی عبدالله صالح در حال آموزش نیروهای خود برای رویارویی با مردم یمن است.

«حمزه الحوثی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت وگو با شبکه المسیره یمن ، رصد شدن تماس های مستقیم و بی قفه  نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح با مسوولان امارات از آغاز جنگ در یمن را افشا و اظهار کرد: امارات ، حامیان وی را مسلح کرده است ، این تسلیحات از استان های جنوبی به صنعا قاچاق شده بود.

پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات میان جنبش انصارالله و «علی عبدالله صالح» ناآرامی ها در صنعاء (پایتخت یمن ) آغاز شد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله رئیس جمهور پیشین این کشور منجر شده است. 

 

کلیدواژه