البرغوثی:کشورها باید مواضع خود را در حمایت از فلسطین در عمل ثابت کنند
(last modified 1396-09-18T06:45:38+00:00 )
قوس 18, 1396 11:15 Asia/Kabul
  • البرغوثی:کشورها باید مواضع خود را در حمایت از فلسطین در عمل ثابت کنند

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین گفت، مخالفت دولت ها در سازمان ملل و اظهارات آتشین علیه آمریکا و اسرائیل به تنهایی کافی نیست و این دولت ها باید مواضع خود را در عمل ثابت کنند.

به گزارش رادیو دری«مصطفی البرغوثی» دبیر کل ابتکار ملی فلسطین روز جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز درباره موضع گیری نمایندگان کشورها در سازمان ملل در مخالفت با اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این کشورها باید مواضع خود را به اقداماتی عملی و ملموس تبدیل کنند به گونه ای که پاسخی در خور اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین تصریح کرد، حملاتی که اکنون ضد اقدام ترامپ در سازمان ملل مطرح می شود، سیلی هایی است که بر صورت ترامپ نواخته می شود و ترامپ با این اقدام، خود را کاملا در انزوای بین المللی قرار داده است .

البرغوثی تاکید کرد، اقدام ترامپ و سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به معنای پایان مذاکره با این رژیم است، لذا باید از این فرصت فراهم شده و حملات گسترده کشورهای جهان به ترامپ و نتانیاهو استفاده کرد و اقداماتی ملموس ضد رژیم صهیونیستی انجام داد. 

در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل  برای بررسی تصمیم «دونالد ترامپ» در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نمایندگان فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیا، ایتالیا و نمایندگان اکثر کشورها، این تصمیم آمریکا را خلاف قطعنامه های شورای امنیت و غیرمفید توصیف کردند.

 

کلیدواژه