انتشار اسناد محرمانه همکاری آل‎سعود با رژیم صهیونیستی
(last modified 1396-09-21T09:22:06+00:00 )
قوس 21, 1396 13:52 Asia/Kabul
  • انتشار اسناد محرمانه همکاری آل‎سعود با رژیم صهیونیستی

روزنامه قطری، اسنادی از همکاری محرمانه وزارت خارجه عربستان با رژیم صهیونیستی منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال ۱۹۶۶ ریاض از تل آویو خواسته است سینای مصر را اشغال کند.

به گزارش خبرگزاری رسا ، روزنامه الشرق قطر با انتشار تلگراف‌های محرمانه وزارت خارجه عربستان ابعاد جدیدی از توطئه این کشور علیه ملت‌های عربی و به خصوص ملت فلسطین را بر ملا و اعلام کرد: ریاض در تاریخ 27 دسامبر 1966 به صراحت از رژیم صهیونیستی خواسته سینای مصر را اشغال کند . ریاض همچنین ضمن تلاش برای  تقویت ارکان این رژیم،  پیشنهاد حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن را پیشنهاد کرده است.

براساس این گزارش عربستان همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هر گونه تحرکات فلسطینیان و یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود.

ریاض با  این درخواست عملا به دنبال حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی است .

طبق این اسناد ، رژیم صهیونیستی به دقت برای دوره عادی‌سازی روابط طرح‌ریزی کرده و موساد کمک‌های اطلاعاتی محرمانه به دستگاه اطلاعات عربستان ارائه کرده و این کمک‌ها از سال 2012 افزایش یافته است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  اذعان کرد که  روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

همسویی‌ فزاینده عربستان و رژیم صهیونیستی در پیگیری سیاست‌های ضد مقاومت در منطقه با هدف تضعیف مقاومت فلسطینیان و همکاری این دو رژیم در حمایت از تروریست‌ها در منطقه، ماهیت رژیم‌ صهیونیستی و آل سعود را که خاستگاه تروریسم هستند، بیش ازپیش نمایان کرده است.

 

کلیدواژه