چاووش اوغلو: واکنش ضعیف برخی کشورهای اسلامی به اقدام ترامپ درباره «قدس» به دلیل ترس از آمریکا است
(last modified 1396-09-22T03:52:27+00:00 )
قوس 22, 1396 08:22 Asia/Kabul
  • چاووش اوغلو: واکنش ضعیف برخی کشورهای اسلامی به اقدام ترامپ درباره «قدس» به دلیل ترس از آمریکا است

وزیر امور خارجه ترکیه واکنش ضعیف برخی کشورهای اسلامی به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا درخصوص قدس را ناشی از ترس حکام این کشورها از واشنگتن دانست.

به گزارش رادیو دری،«دونالد ترامپ» چهارشنبه گذشته با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» روز سه شنبه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای غیر اسلامی موضع بسیار محکمی در خصوص این تصمیم ترامپ  گرفتند تصریح کرد اگر مسلمانان قادر به دفاع از قدس به عنوان یکی از اماکن سه گانه مقدس اسلامی نباشند پس از چه چیزی می‌توانند دفاع کنند؟.

عربستان یکی از کشورهای اسلامی است که تاکنون موضع قاطعی در خصوص این تصمیم ترامپ نگرفته است.

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه در حالی عنوان شد که قرار است امروز (چهارشنبه) در «استانبول» نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌ اسلامی با هدف بررسی تصمیم اخیر آمریکا در خصوص قدس برگزار شود.

بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. این شهر مقدس از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی تاکنون این اقدام ترامپ را محکوم کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که این اقدام رئیس جمهوری آمریکا  را محکوم کرد. وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه گذشته  در بیانیه ای تاکید کرد اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

کلیدواژه