بازسازی فرودگاه‌های حلب و حمیمیم و احداث فرودگاهی جدید در دمشق
(last modified 1396-09-30T07:26:04+00:00 )
قوس 30, 1396 11:56 Asia/Kabul
  • بازسازی فرودگاه‌های حلب و حمیمیم و احداث فرودگاهی جدید در دمشق

وزیر حمل و نقل سوریه از اقدامات نهائی برای بازسازی و فعالیت مجدد فرودگاه بین المللی حلب (شمال سوریه) بعنوان دروازه اقتصادی، تجاری و گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «علی حمود»، وزیر حمل و نقل سوریه، اعلام کرد: وزارت حمل و نقل این کشور با تامین تمامی ملزومات برای راه اندازی فرودگاه بین المللی حلب، در حال برنامه ریزی نهائی به منظور پرواز هواپیماها از این فرودگاه با بهبود شرایط امنیتی در اطراف فرودگاه حلب است.

علی حمود، با اشاره به بازسازی فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه در شمال شرق سوریه توسط  وزارت  حمل و نقل سوریه، اظهار کرد: فرودگاه‌های دمشق، لاذقیه، و قامشلی با وجود آماج حملات مستقیم رژیم صهیونیستی و حملات گروه‌های تروریستی  به ارائه خدمات خود ادامه داده‌اند اما پروازها به دلیل حضور این  گروه‌های تکفیری  در اطراف فرودگاه‌های حلب و دیرالزور متوقف شده است.

وزیر حمل و نقل سوریه همچنین با اشاره به تصمیم این کشور مبنی بر احداث فرودگاه جدیدی در دمشق، خواهان برداشتن تحریم‌های ظالمانه برخی کشورها علیه بخش هواپیمایی سوریه شد.

پیشتر «انس الشامی» عضو پارلمان سوریه، گفته بود: اعمال تحریم علیه سوریه از سوی اتحادیه اروپا سناریویی است که برای طرح خاورمیانه بزرگ و به طور خاص، سوریه نوشته شده و هدف از آن، تضعیف این کشور است.

 

کلیدواژه