پرتاب موشک انصار الله یمن به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض
(last modified 1396-10-09T03:44:02+00:00 )
جدی 09, 1396 08:14 Asia/Kabul
  •  پرتاب موشک انصار الله یمن به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض

منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک بالستیک به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض خبر دادند.

شبکه تلویزیونی العالم به نقل از "محمدعلی الحوثی" رئیس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد: نیروهای یمنی عصر جمعه در پاسخ به تشدید حملات متجازان به رهبری عربستان به مناطق مسکونی یمن، یک فروند موشک بالستیک به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض شلیک کردند.

این مسئول یمنی به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره ای نکرد. منابع سعودی نیز درباره این اظهارات واکنشی نشان نداده اند.اما برخی کاربران سعودی در صفحه توئیتر خود اخباری را از وقوع انفجارها در برخی مناطق ریاض منتشر کردند. همچنین برخی از کاربران سعودی و یمنی حاضر در مناطق مرزی عربستان و یمن نیز از مشاهده موشک پرتاب شده در هوا خبر دادند.

در تحولی دیگر یگان ضدهوایی یمن اعلام کرد: نیروهای این یگان موفق شدند روز جمعه یک فروند هواپیمای جاسوسی متجاوزان سعودی را در نزدیکی گذرگاه مرزی با عربستان سرنگون کند.

یگان موشکی یمن، پنجشنبه شب نیز چند موشک کاتیوشا به سوی پادگان مزدوران سعودی در شهر مأرب شلیک کرده بود که بر اثر آن، چندین انفجار در این پادگان رخ داد و تعدادی از مزدوران کشته یا زخمی شدند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از حئت 1393 با هدف بازگرداندن قدرت به "منصورهادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به این کشور حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده اند. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه