حملات جنگنده های متجاوز سعودی به یک مرکز سوخت گیری در«الحدیده» یمن
(last modified 1396-10-11T11:46:23+00:00 )
جدی 11, 1396 16:16 Asia/Kabul
  • حملات جنگنده های متجاوز سعودی به یک مرکز سوخت گیری در«الحدیده» یمن

جنگنده های متجاوز سعودی یک مرکز سوخت گیری در حاشیه بازاری پرتردد در ولسوالی «جراحی» در ولایت «الحدیده» را در غرب یمن بمباران کردند.

 به  گزارش رادیو دری به  نقل از المسیره یمن ؛ در حملات جنگنده های متجاوز سعودی به ولسوالی «جراحی» شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در پاسخ به حملات متجاوزانه عربستان در سه عملیات نظامی به مواضع مزدوران در ولایت «الجوف» در شمال این کشور در منطقه «عروق العبید» در شهر«المتون»، «وادی شواق»Wadi Shawkat در شهر«الغیل»Al Ghaill و منطقه «الغرفه» Al-Gharafa در ولسوالی «مصلوب» حمله  کردند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند و یا زخمی  کردند .

در ولایت «تعز» در جنوب غرب یمن هم ، مواضع مزدوران در یک عملیات نظامی در غرب منطقه «تبة الحرزین» Al-Harazin در شهر «الهاملی»Elhamali از سوی نیروهای یمنی هدف قرار گرفت.

نیروهای یمنی همچنین سه خودروی زرهی و  یک خودروی نظامی حامل سلاح را در شمال شهر «یختل» در «تعز» منهدم کردند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی ، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌ افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

نیروهای یمنی نیز در واکنش به حملات متجاوزان  ، مواضع و پایگاههای رژیم آل سعود را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می دهند.