فلسطین باید به عنوان مهمترین دستور کار اتحادیه بین المجالس اسلامی باقی بماند
(last modified 1396-10-23T13:18:28+00:00 )
جدی 23, 1396 17:48 Asia/Kabul
  •  فلسطین باید به عنوان مهمترین دستور کار اتحادیه بین المجالس اسلامی باقی بماند

رئیس سی ‌و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در تهران تاکید کرد فلسطین باید به‌عنوان مهمترین اولویت دستور کار اتحادیه و کشورهای اسلامی باقی بماند.

به گزارش ایرنا، «کاظم جلالی» در سی‌ونهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود : ترامپ با این توطئه به دنبال لطمه زدن به حیثیت و وحدت مسلمانان است.

«ترامپ» 15 قوس 1396 با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

رئیس سی ‌و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی همچنین خاطرنشان کرد : ایران از هیچ تلاشی برای جلوگیری از دخالت و نفوذ قدرت های خارجی در امور کشورهای اسلامی فروگذارنخواهد کرد.

در این نشست 15 نماینده از کشورهای آسیایی و آفریقایی حضور دارند که درباره مسائل مهم جهان اسلام بحث و تبادل نظر می کنند.

افتتاحیه سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز سه‌ شنبه 16 ژانویه با حضور سران قوای سه گانه ایران و نیز رئیسان مجالس شرکت کننده آغاز خواهد شد. این نشست روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

نمایندگان مجالس 41 کشور از آسیا و آفریقا در نشست تهران حضور دارند که شامل 12 رئیس مجلس و 9 نائب رئیس مجلس و نیز رئیسان هیات‌های شرکت کننده و همچنین نمایندگانی از روسیه است. 

 

کلیدواژه