برگزاری نشست قدس در استانبول
(last modified Wed, 31 Jan 2018 11:07:43 GMT )
دلو 11, 1396 15:37 Asia/Kabul
  •  برگزاری نشست قدس در استانبول

نشست دفاع از آرمانهای قدس در استانبول ترکیه برگزار گردید.

نشست دفاع از آرمانهای قس شریف در استانبول ترکیه به ریاست پروفسور علی ارباش رییس سازمان امور دیانت ترکیه دیروز سه شنبه در استانبول برگزار گردید.

به گزارش روزنامه ملی گازته ترکیه در این نشست علی ارباش طی سخنانی با اشاره به اهمیت این نشست گفت که امروزما درباره فلسطین صحبت می‌کنیم، فلسطین به دلیل تجاوزات صهیونیست ها اشغال می‌شود و مردم مظلوم این کشور شهدای خود را به خاک می‌سپارند و زنان و کودکان و مردان فلسطینی قربانی جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: مردم فلسطین تنها به دنبال آزادی خود هستند و ما باید تعهد خود را نشان دهیم تا در این مسیر در کنار غم و اندوه و سختی‌های ملت فلسطین باشیم. همچنین مردم ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی همواره از مساله فلسطین حمایت کرده و به دلیل ارتباطات تاریخی و مذهبی همواره به دنبال حمایت از مردم فلسطین هستیم. وی اضافه کرد: ما از آرمان فلسطین حمایت می‌کنیم و از جامعه جهانی برای پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی توقع کمک داریم. همچنین ما خواستار قطع فوری حملات اسرائیل به فلسطین هستیم. وی با بیان اینکه اسرائیل باید پیرو قطعنامه‌های شورای امنیت باشد، گفت: ما همواره در کنار مردم فلسطین هستیم و ما همواره با احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در فلسطین مخالفت می‌کنیم. 

علی ارباش اضافه کرد: فلسطین باید به حق خود در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف برسد و مردم فلسطین برای دفاع از این آرمان و خواسته قانونی ملت فلسطین حمایت می‌کند.

وی بر همین اساس گفت: ما معتقدیم در دنیا هیچ صلح و عدالتی برقرار نمی‌شود مگر اینکه به صورت ریشه‌ای با این منازعه تاریخی برخورد شود و اشغال قدس پایان یابد و احداث شهرک‌سازی‌ها خاتمه یافته و اسرائیل دست از اشغال سرزمین فلسطین بردارد.

وی در پایان گفت: ما جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم تا علیه تهاجمات اسرائیل اقدامات و تدابیر جدی و کارساز و عملی صورت گیرد. 

 در این نشست بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه و شخصیت های مسلمان از جمهوری آذربایجان و فلسطینی و دیگر کشورهای آفریقایی و منطقه ای شرکت کردند.