کشتار نیروهای دولتی سوریه، جنایت جدید ائتلاف آمریکایی
(last modified 1396-11-19T14:24:25+00:00 )
دلو 19, 1396 18:54 Asia/Kabul
  • کشتار نیروهای دولتی سوریه، جنایت جدید ائتلاف آمریکایی

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد، حمله ائتلاف بین‌المللی باصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه، تجاوزی جدید و تلاش برای حمایت از تروریسم است.

تلویزیون رسمی سوریه روز پنجشنبه با اشاره به بمباران مواضع نیروهای مردمی این کشور در حومه دیرالزور توسط ائتلاف آمریکایی، آن را محکوم و تاکید کرد، ائتلاف آمریکایی با بمباران مواضع نیروهای مردمی در حال مبارزه با تروریست‌های داعش در دیرالزور، ده‌ها نفر از نیروهای مردمی را کشت و مدعی شده است این امر پاسخ به حمله نیروهای ارتش سوریه به مقر فرماندهی نیروهای حزب دموکراتیک کُردهای سوریه است. 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با اشاره به کشته شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی این کشور توسط ائتلاف آمریکایی، آن را تجاوزی جدید و حمایت از تروریست‌ها خواند. 

دو هفته پیش نیز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی خانه‌های شهروندان سوری را در منطقه «الشعفه» Al-Shaafah در حومه شرقی «دیرالزور» سوریه بمباران کردند که شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

آمریکا و چند کشور همپیمان خود،به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلاف تشکیل داده‌اند.

این ائتلاف آمریکایی تاکنون بسیاری از شهروندان بی‌گناه سوری را در استان‌های دیرالزور، شرق سوریه، الرقه و حلب (شمال سوریه) به خاک و خون کشیده است.

 

کلیدواژه