حمله جنگنده های سعودی به استان‌های«صنعاء»،«الحدیده»و«صعده» در یمن
(last modified 1396-12-09T05:50:06+00:00 )
حوت 09, 1396 10:20 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده های سعودی به استان‌های«صنعاء»،«الحدیده»و«صعده» در یمن

در حمله جنگنده های متجاوز سعودی به مناطقی در استان‌های «صنعاء»،«الحدیده» و«صعده» یمن ، شماری از غیر نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش العالم ؛نیروی هوایی عربستان سعودی روزگذشته(سه شنبه) شهرستان «نهم» استان «صنعا»(پایتخت یمن) را بمباران کرد که بر اثر آن پنج نفر از شهروندان یمنی کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده های سعودی همچنین منطقه ای در شهرستان «التحتیا»Al-taytai در استان «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند که در پی آن چهار نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی  شد.

منازل مسکونی  در منطقه «حفصین»Hopsin واقع در شهرستان «سحار» Saharدر استان «صعده» در شمال یمن نیز روز گذشته هدف حملات هوایی  جنگنده های متجاوز سعودی قرار گرفت که در پی آن بیش از 10 نفر از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

عربستان با حمایت آمریکا در سال 2015 به یمن حمله کرده و سپس این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

نیروهای یمنی هم در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.