بشارالجعفری: غربی ها می کوشیدند نام تروریست ها در قطعنامه آتش بس سوریه نیاید
(last modified Thu, 01 Mar 2018 06:43:18 GMT )
حوت 10, 1396 11:13 Asia/Kabul
  • بشارالجعفری: غربی ها می کوشیدند نام تروریست ها در قطعنامه آتش بس سوریه نیاید

نماینده سوریه در سازمان ملل، اعضای غربی شورای امنیت را فاقد اراده برای مبارزه با تروریسم دانست و گفت: آن ها سه روز با نمایندگان روسیه و سوریه در این سازمان مذاکره کردند که نام داعش و النصره را از قطعنامه آتش بس خارج کنند.

به گزارش ایرنا، "بشار الجعفری" روز چهارشنبه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع غوطه شرقی سوریه و گزارش دو معاون دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع انسانی آن کشور در جمع خبرنگاران افزود: اگریک تعهد واقعی برای مبارزه با تروریسم براساس قطعنامه شورای امنیت وجود داشت، کشورهای غربی نمی بایست نام داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی را از قطعنامه جدا و برای قراردادن نام آن ها سه روز وقت صرف می کردند.

 نماینده سوریه درسازمان ملل در عین حال تاکید کرد، نیاز است که جان همه انسان ها در سوریه مهم باشد نه فقط عده ای خاص.

وی گفت: دولت سوریه متعهد  است که با تروریست ها مبارزه و از شهروندان این کشور در مقابل آنان محافظت کند.

بشار الجعفری تصریح کرد؛ خاتمه جنگ درسوریه به توقف کامل ارسال اسلحه و سایر کمک های پشتیبانی به گروه های تروریستی نیاز دارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه قطعنامه‌ 2401 برای اجرای آتش‌ بس 30 روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره را تصویب کرد که با فشار روسیه، گروه های تروریستی «القاعده»، «جبهه‌النصره»، «داعش» و دیگر گروه هایی که سازمان ملل آن ها را تروریستی شناخته است از زیر چتر حمایتی این آتش‌بس بیرون رفتند. این قطعنامه با رأی مثبت همه اعضای دائم و غیردائم تصویب شد.