هشدار روحانی اهل تسنن لبنان درباره دخالت عربستان در انتخابات پارلمانی آن کشور
(last modified 1396-12-12T04:33:25+00:00 )
حوت 12, 1396 09:03 Asia/Kabul
  • هشدار روحانی اهل تسنن لبنان درباره دخالت عربستان در انتخابات پارلمانی آن کشور

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان درباره اقدامات شک برانگیز عربستان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان هشدار داد.

هیاتی از عربستان 7 حوت گذشته در سفر به لبنان با مقامات این کشوربه ویژه اعضای جریان 14 مارس دیدار و گفتگو کرد. به عقیده کارشناسان این سفر با دو هدف عمده ترمیم روابط با بیروت و تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی آتی لبنان انجام شده است.

همچنین «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که چند ماه پیش، پس از سفر به عربستان بازداشت و مجبور به استعفا شده بود هم اکنون از سوی مقامات سعودی دعوت شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ  «احمد القطان» رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان  روز جمعه با هشدار درباره دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور گفت: دخالت برخی کشورهای عربی و غربی در امور داخلی لبنان به ویژه انتخابات پارلمانی  در  16 تور آینده  پذیرفتنی نیست.

شیخ القطان معادله ارتش، ملت و مقاومت را به مثابه یک دست در برابر طمع ورزی صهیونیست ها به ثروت های طبیعی این کشور  دانست  و اظهار کرد:  این معادله با حفظ بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی ، دشمن را از تجاوز به حقوق و تهدید استقلال لبنان باز می دارد.

رییس جمعیت قولنا و العمل تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین به ویژه قدس را محکوم  و بر حمایت ملت های عربی و اسلامی از مقاومت  بعنوان تنها راه برای بازپس گیری سرزمین فلسطین  تاکید کرد.

روحانی لبنانی همچنین تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم و تصریح  کرد:  ملت های اسلامی و عربی باید  در اقدامی یکپارچه  با دشمنی که به مقدسات اسلامی و مسیحی تجاوز می کند، مقابله کنند.

کلیدواژه