گردهمایی شاعران مقاومت با حضور پنج کشور در دمشق
(last modified 1396-12-17T05:38:58+00:00 )
حوت 17, 1396 10:08 Asia/Kabul
  • گردهمایی شاعران مقاومت با حضور پنج کشور در دمشق

نخستین گردهمایی شعر مقاومت عصر چهارشنبه با حضور 20 شاعر از کشورهای سوریه، ایران، عراق، لبنان، فلسطین و یمن به مدت دو روز با شعار «نهج المقاومة» در دمشق، پایتخت سوریه، آغاز به کار کرد.

«ابوالفضل صالحی‌نیا» رایزن فرهنگی ایران دردمشق درحاشیه این گردهمایی به ایرنا گفت: شاعران از کشورهای جبهه مقاومت، پیروزی‌هایی که در منطقه اتفاق افتاده است را با صدای رسا به گوش همه جهانیان خواهند رساند.

صالحی‌نیا افزود: شاعران مقاومت مضامینی از جمله جایگاه شهید و شهادت، آزادی مسجد الاقصی، آرمان فلسطین، ستایش پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست داعش را می‌سرایند.

رایزن فرهنگی ایران در دمشق با اشاره به اینکه صد شخصیت فرهنگی و ادبی سوریه در طول دو روز گردهمایی شاعران، حضور خواهند داشت، تاکید کرد: این نشست فرصت مهمی برای شاعران محور مقاومت است تا با اشعار خود تصویری روشن از مظلومیت این جبهه را به جهانیان انتقال دهند.

سوریه پس ازسپری کردن هفت سال مقابله با حضور گروه‌های مسلح و تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی  و برخی کشورهای منطقه همچون داعش و جبهه‌النصره، با پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، درآستانه پیروزی کامل در برابر تروریسم قرار دارد و اکنون مرحله جدیدی را در زمینه سازندگی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی آغاز کرده است. 

کلیدواژه