فلسطین ، مجوز عربستان جهت عبور هوایی به سرزمین های اشغالی را محکوم کرد
(last modified 1397-01-03T09:20:24+00:00 )
حمل 03, 1397 13:50 Asia/Kabul
  • فلسطین ، مجوز عربستان جهت عبور هوایی به سرزمین های اشغالی را محکوم کرد

جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین- فرماندهی کل، اقدام عربستان در باز شدن حریم هوایی عربستان به روی پروازها به مقصد اسرائیل را خیانت به امت اسلام و مسائل آن به ویژه مساله فلسطین دانست.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المیادین، جبهه آزادیبخش فلسطین امروز (جمعه ) طی  بیانیه ای  اقدام ریاض به صدور مجوزعبور پروازهای هواپیمایی هند «ایرایندیا» از حریم هوایی عربستان به مقصد اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و اهانت به احساسات مسلمانان خواند و اعلام کرد:این اقدام  در ادامه روند عادی سازی روابط میان ریاض با تل آویو و ایجاد پل های امنیتی ، اقتصادی و سیاسی به سمت اسرائیل است.

 جبهه آزادیبخش فلسطین همچنین با ابراز تاسف از  سیاست عربستان در اهدای صدها میلیارد دلار به آمریکا در مقابل حفظ تاج وتخت و وارث آن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور افزود: ریاض رسما رهبری چند کشور عربی خیانت به امت اسلام و مسائل آن و به ویژه  مساله فلسطین را عهده دار شده است .

حدود یک ماه پیش و در پی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند، قراردادی در زمینه حمل و نقل هوایی بین این دو امضا شد که بر اساس آن قرار شد تا خط پروازی مستقیم از هند به فلسطین اشغالی فعال شود.

حدود 70 سال، حریم هوایی عربستان سعودی نه تنها به روی پروازهای اسرائیلی بلکه به روی تمام پروازها به سمت اراضی اشغالی فلسطین بسته بود.

برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان در ماههای اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن نخست کشورهای اسلامی آشکار کردند.

کلیدواژه