همبستگی مردم بحرین با یمنی‌ها در برابر تجاوزات رژیم آل سعود
(last modified 1397-01-13T08:45:54+00:00 )
حمل 13, 1397 13:15 Asia/Kabul
  • همبستگی مردم بحرین با یمنی‌ها در برابر تجاوزات رژیم آل سعود

مردم بحرین طی روزهای گذشته با ورود به چهارمین سال تجاوز عربستان سعودی و آمریکا به یمن به‌نشانه همبستگی و حمایت از مردم مظلوم این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست بحرین؛ تعدادی از شهرها و شهرک های بحرین طی روزهای گذشته به مناسبت پایان سومین سالروز تجاوز عربستان سعودی و آمریکا علیه مردم مظلوم یمن به نشانه همبستگی با ملت یمن، شاهد برپایی تظاهرات انقلابی با عنوان «یمن پیروز خواهد شد» در همبستگی با ملت یمن بود و شرکت کنندگان شعارهایی در محکومیت آل سعود و آمریکا سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به دعوت ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه به خیابان آمده بودند تاکید کردند: سرنوشت یکسان راهی است که ملت یمن و بحرین را در مقابله با دشمن مشترک یعنی رژیم تروریستی آل سعود با یکدیگر متحد می کند.

شهرک های ««ابوصیبع، الشاخورة، السهلة الشمالیة، المصلی، إسکان جدحفض» بویژه در روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات علیه آل سعود و آمریکا بود.

عربستان با حمایت آمریکا از اوایل مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است که به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

رژیم آل خلیفه نیز با کمک نظامیان سعودی و امارات که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این کشور را سرکوب می کند.

کلیدواژه