جنگنده های عربستان در 23 نوبت یمن را بمباران کردند
(last modified 1397-01-29T06:04:30+00:00 )
حمل 29, 1397 10:34 Asia/Kabul
  • جنگنده های عربستان در 23 نوبت یمن را بمباران کردند

جنگنده‌های عربستان طی دو روز گذشته در 23 نوبت استان‌های «صعده» و «تعز» یمن را بمباران کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از المسیره یمن، جنگنده های عربستان در 15 نوبت بخش های مختلف استان «صعده» در شمال  یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده های متجاوز سعودی در هشت نوبت نیز منطقه «کمپ»camp واقع در شهرستان «مقبنه»Al-Muqbanah دراستان «تعز» در جنوب غرب یمن را بمباران کردند.

براثر حملات جنگنده های متجاوزسعودی به بخش های مختلف یمن، شماری زخمی شدند و خسارت هایی به زیر ساخت ها و اموال عمومی وارد شد.

یگان موشکی ارتش یمن هم در پاسخ به حملات متجاوزانه عربستان، مواضع نظامیان سعودی را در پایگاه «الشرفه»Al-Shorfa و «الشبکه» واقع در «نجران» در جنوب عربستان هدف قرار داد.

همچنین پهپادهای ارتش یمن سامانه موشکی «پاتریوت» امارات عربی متحده مستقر در «المخا» واقع در ساحل غربی را هدف قرار دادند. در این حمله شماری از نیروهای اماراتی کشته یا زخمی شدند.

حملات عربستان‌‌ با حمایت آمریکا به یمن (25 مارس 2015) سه ساله شده است و این حملات همچنان بدون هدف سیاسی و فقط با تداوم کشتار مردم یمن و نیز تخریب زیرساخت‌های حیاتی این کشور و درنتیجه شیوع بیماری‌های واگیردار ادامه دارد.

نیروهای یمنی در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.

کلیدواژه