حزب الله لبنان تنها پس از نابودی اسرائیل سلاح را زمین می گذارد
(last modified 1397-02-08T12:34:10+00:00 )
ثور 08, 1397 17:04 Asia/Kabul
  •  حزب الله لبنان تنها پس از نابودی اسرائیل سلاح را زمین می گذارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، این حزب تنها زمانی حاضر است سلاح خود را به زمین بگذارد که رژیم صهیونیستی نابود شده باشد.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب االله لبنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اگر اسرائیل با ایجاد درگیری های مشخص برای ضربه زدن به قدرت حزب االله و ایران در سوریه است ، بداند که  ایران و حزب االله آگاه هستند و مانع از اجرای برنامه های اسرائیل خواهند شد.

عضو ارشد حزب الله گفت، هر جنگی در سوریه به دلیل حضور طرف های دیگر از جمله روسیه و ایران می تواند تبدیل به جنگی جهانی شود، بنابراین سیاست آمریکا خرید زمان و شرکت نکردن در فرایند سیاسی قبل از تغییر در معادلات میدانی است و این خود بیانگر نگرانی و سردرگمی واشنگتن است که نمی داند چه سیاستی را پیش بگیرد.

 شیخ قاسم که رئیس ستاد انتخاباتی حزب االله است، درخصوص انتتخابات پارلمانی لبنان نیز گفت: این دوره از انتخابات به دلیل اجرای آن بر اساس الگوی «نسبیت» که با الگوی «اکثریت» متفاوت است، متمایز شده است، اما حزب الله امیدوار است که به نتایج مثبتی بیش از گذشته دست یابد چون از حمایت مردمی و همپیمانانش برخوردار است. 

انتخابات پارلمانی سراسری در لبنان قرار است 16 ثور 1397 و برای اولین بار بر اساس قانون «نسبیت» برگزار شود.

بر اساس قانون «نسبیت»، سراسر لبنان یک حوزه انتخابیه خواهد بود و هر طیفی باید به تناسب جمعیتش، نماینده در پارلمان داشته باشد؛ اما قانون دهه 60 همه طیف‌های لبنانی را در برنمی‌‌گیرد و اقلیت‌های کوچک از مشارکت در تصمیم‌گیری سیاسی محروم بودند و نمی‌‌توانستند در پارلمان نماینده داشته باشند.

 

کلیدواژه