بشار اسد: تنها مأموریت آمریکا در سوریه کمک به تکفیری های داعش است
(last modified 1397-02-20T12:44:08+00:00 )
ثور 20, 1397 17:14 Asia/Kabul
  • بشار اسد: تنها مأموریت آمریکا در سوریه کمک به تکفیری های داعش است

رئیس جمهوری سوریه، تنها مأموریت آمریکا را در سوریه کمک به تکفیری های داعش دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها به داعش کمک کردند تا از «الرقه» گریخته و به دیرالزور بروند تا در آنجا با نیروهای سوری بجنگند.

به گزارش رادیو دری، «بشار اسد» امروز (پنجشنبه ) در گفت‌وگو با روزنامه «کاثیمرنی» Kathimerini یونان، به حمایت های گسترده  فرانسه، انگلیس، آمریکا ، عربستان و ترکیه از گروههای تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت: مبارزه با این کشورها بعنوان مسؤول جنگ در سوریه ضروری است.

رئیس جمهوری سوریه، ضمن مخالفت با حضور غیر قانونی نظامیان خارجی در سوریه بر ادامه نبرد با متجاوزان منطقه ای و فرا منطقه ای که دشمن سوریه هستند، تاکید کرد.

وی، ادعاهای غرب در زمینه استفاده ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی را نمایشی «مضحک و ابتدایی» خواند و تصریح کرد: این نمایش ها فقط برای حمله به ارتش سوریه بعد شکست تروریسم در سوریه، اجرا می‌ شود. 

بشار اسد، مبارزه با تروریسم و پاسخگویی به طرح‌های سیاسی ارائه شده از طرف‌های  داخلی و خارجی را ستون‌های اصلی سیاست سوریه برشمرد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه