واکنش نماینده فلسطین در سازمان ملل به کشتار فلسطینی ها در غزه
(last modified 1397-02-24T17:50:57+00:00 )
ثور 24, 1397 22:20 Asia/Kabul
  •  واکنش نماینده فلسطین در سازمان ملل به کشتار فلسطینی ها در غزه

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد در واکنش به کشتار فلسطینی های متعرض به بازگشایی سفارت آمریکا در قدس گفت: اگر این جنایت در هر جای دیگر اتفاق می افتاد ، شورای امنیت به سرعت وارد عمل می شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا- "ریاض منصور" روز دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد از تلاش ها برای تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت درباره کشتار فلسطینی ها خبر داد و افزود: جامعه جهانی نباید درقبال کشتار امروز دهها فلسطینی سکوت کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل با بیان اینکه از مارس گذشته تاکنون رژیم صهیونیستی 200 فلسطینی را به شهادت رسانده است گفت: ما این اقدام نیروهای اشغالگر را در استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه شهروندان فلسطینی که حق برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز دارند- شدیدا محکوم می کنیم.

ریاض منصور گفت: مردم فلسطین از سازمان ملل می خواهند عاملان اسرائیلی این جنایت به دستگاه قضایی سپرده شوند چرا که جنایات این رژیم در تضاد با قوانین بین المللی است.

دولت آمریکا امروز (دوشنبه) در سایه بی‌کفایتی سازمان‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داد.همزمان با این اقدام،مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، اعتراض خود را از ساعات اولیه روز دوشنبه آغاز کردند.

همزمان تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی هم با گلوله‌های جنگی به سمت شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز دوشنبه در مرزهای نوار غزه تیراندازی کردند که براساس گزارش ها تاکنون 52 نفر به شهادت رسیده و بیش از دوهزار و 410 فلسطینی زخمی شده اند.

 

کلیدواژه