ایران خواستار واکنش فوری جامعه بین الملل به جنایات صهیونیست ها شد
(last modified 1397-02-25T03:41:25+00:00 )
ثور 25, 1397 08:11 Asia/Kabul
  • ایران خواستار واکنش فوری جامعه بین الملل به جنایات صهیونیست ها شد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن جنایات روز دوشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و سایر اراضی فلسطین، خواستار واکنش فوری جامعه بین الملل به جنایات صهیونیست ها شد.

مردم باریکه غزه و سایر اراضی فلسطین  روز دوشنبه همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی و نیز در آستانه سالروز اشغال فلسطین (25ثور) دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات‌ با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد. نظامیان رژیم اشغالگر قدس دستکم 55 فلسطینی را شهید و  بیش از 2000 نفر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بهرام قاسمی» با تاکید بر اینکه کشتار کودکان، زنان و مردم بی دفاع فلسطین و اشغال اراضی فلسطینیان، به راهبرد اصلی صهیونیست ها در طول 70 سال اخیر تبدیل شده است خاطرنشان کرد روز دوشنبه آمریکایی ها  و صهیونیست ها در سفارت آمریکا در کنار قتل عام وحشیانه انسان های بیگناه به جشن و شادی پرداختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، جنایت مستمر و دنباله دار صهیونیست ها در فلسطین را نتیجه حمایت بی دریغ آمریکا و سازش خائنانه و انفعال ذلت بار برخی دولت های منطقه برشمرد  و افزود آمریکا و حامیانش مسوول مصائب و آلام مردم مظلوم فلسطین هستند.

قاسمی با اعلام حمایت ایران از مبارزات مشروع و مقاومت صبورانه مردم مسلمان فلسطین در برابر مثلت زر و زور و تزویر، از سازمان ها و مجامع منطقه ای و بین الملی خواست با تحرک و اقدامی عاجل، ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس، این رژیم را  به عنوان جنایتکار جنگی به دادگاه بین المللی معرفی کنند.

قاسمی از ملت های مسلمان و سایر آزادی خواهان جهان نیز خواست با برگزاری راهپیمایی و نشست های اعتراض آمیز ضمن محکومیت جنایات صهیونیست ها در فلسطین و اقدام غیرقانونی دولت ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کنند.

آمریکا روز دوشنبه با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی سفارتش را از  تل آویو به قدس منتقل کرد.

قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.