تعویق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق
(last modified Wed, 16 May 2018 19:48:46 GMT )
ثور 27, 1397 00:18 Asia/Kabul
  • تعویق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

اعلام نتایج نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی عراق که قرار بود روز چهارشنبه منتشر شود، به تعویق افتاد.

بە گزارش ایرنا، «ریاض البدران» رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز چهارشنبه به همراه دیگر اعضاء این کمیسیون در کنفرانسی خبری اعلام کرد: برای بررسی بیشتر آراء در برخی مناطق و همچنین نرسیدن اطلاعات برخی صندوق ها تا این لحظه از جمله ارسال نشدن آراء از 186 شعبه اخذ رای در استان کرکوک، نتایج نهایی دو روز دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، تصریح کرد:  شمارش آرای صندوق هایی که نتایج آنها مورد تردید بود، در محل نمایشگاه بین المللی بغداد در جریان است.  

«ریاض البدران» همچنین در واکنش به برخی انتقادها از نظام شمارش الکترونیکی آرا، تاکید کرد: این نظام توانمندی خود را در این انتخابات نشان داد و دلیلی برای بازگشت به نظام شمارش دستی وجود ندارد. 

خبر دیگر اینکه، «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه در نشست خبری، تاکید کرد: حزب متبوعش در رایزنی ها برای تشکیل دولت ائتلافی آیندە عراق بەطور جدی مشارکت خواهد کرد.

«نچیروان بارزانی» گفت: منطقە کردستان عراق بر این باور است کە عراق در آستانە آغاز یک مرحلە جدید سیاسی قرار دارد، از این رو این منطقه تصمیم دارد تا با مشارکت در روند سیاسی بغداد، مشکلات را بەگونەای حل و فصل  کند کە منافع همگان تامین گردد.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه (22 ثور) با شرکت حدود 11 میلیون عراقی و با میزان مشارکت بیش از 44 درصد برگزار شد. در انتخابات پارلمانی عراق 320 حزب، ائتلاف و فهرست انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

 

کلیدواژه