غیبت «محمد بن سلمان» در رسانه ها خبر ساز شد
(last modified 1397-02-27T05:23:26+00:00 )
ثور 27, 1397 09:53 Asia/Kabul
  • غیبت «محمد بن سلمان» در رسانه ها خبر ساز شد

غیبت طولانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در رسانه‌ها و انظار عمومی در پی حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی این کشور در شهر ریاض ، برخی گمانه‌زنی‌ها را در میان مردم عربستان، در خصوص وضعیت او دامن زده است.

به گزارش رادیو دری، غیبت «محمد بن سلمان» پس ازحادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه سعودی در منطقه «الخزامی» واقع در شهر ریاض درشامگاه 21 آوریل آغاز شد ؛ بلافاصله پس از این حادثه برخی از رسانه‌ها از احتمال کودتای  تعدادی از شاهزادگان سعودی و تلاش آن‌ها برای ترور «محمد بن سلمان»، خبر دادند.

پلیس ریاض شب حادثه با تأیید خبر تیراندازی در اطراف کاخ سعودی، دلیل آن را ورود یک پهپاد اسباب‌بازی به حریم هوایی کاخ  اعلام کرد.اما پخش فیلم‌هایی  از این حادثه  که به اشتراک گذاشته شد، چیزی غیر از ادعای پلیس ریاض را نشان می‌داد.

مجتهد، فعال توییتری و افشاکننده اسرار داخلی آل‌سعود نیز با رد روایت حکومت سعودی از حادثه تیراندازی، به نقل از منابع آگاه خود نوشت: هدف حمله شخص «محمد بن سلمان» بوده و هفت تن از طرفین در این درگیری کشته شده‌اند. 

پس از این حادثه  « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان  در رسانه‌ها تقریباً حضوری نداشته و از سرنوشت وی خبری در دست نیست وحتی هنگام سفر اخیر «مایک پامپئو»Mike Pompeo، وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی نیز در رسانه‌ها ظاهر نشد .

روزنامه کیهان در این خصوص نوشت :  یک سرویس اطلاعاتی در گزارش محرمانه خود گفته است  در جریان درگیری‌های ۲۱ آوریل حداقل دو گلوله به «محمد بن‌سلمان»  اصابت کرده و احتمال اینکه کشته شده باشد نیز وجود دارد.

به نوشته کیهان ،شواهد فراوان و قابل توجهی در دست است که نشان می‌دهد غیبت نزدیک به 30 روزه «محمد بن‌سلمان»  طبیعی به نظر نمی‌رسد و از بروز حادثه‌ای حکایت می‌کند که تلاش می‌شود از دید دیگران پنهان بماند. 

کلیدواژه