لفاظی جدید نتانیاهو: به ایران اجازه نمی‌دهیم در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند
(last modified 1397-03-03T03:32:29+00:00 )
جوزا 03, 1397 08:02 Asia/Kabul
  • لفاظی جدید نتانیاهو: به ایران اجازه نمی‌دهیم در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این ادعای «بنیامین نتانیاهو» در حالی است که ایران هیچ پایگاه نظامی در سوریه ندارد. جمهوری اسلامی ایران تنها به درخواست رسمی سوریه به این کشور در مبارزه با ترویست ها کمک های مستشاری می کند.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران شکست تروریست ها در سوریه است. ارتش سوریه در ماه های اخیر ضربات سختی به تروریست ها وارد کرده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین  از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بابت خروج از برجام قدردانی کرد.

«ترامپ» سه شنبه 8 می (18 ثور) با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم یکجانبه رئیس جمهور آمریکا عمیقا ابراز تاسف کرد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا هم به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

تنها رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و امارات  از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه به وزارت امور خارجه ایران دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی، روسیه و چین مذاکره کند، خاطرنشان کرد؛ اگر منافع ملت ایران تامین شود، علی‌رغم میل آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی، ایران در برجام خواهد ماند.

کلیدواژه