قطر خرید و فروش کالا‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر را ممنوع کرد
(last modified 1397-03-06T03:46:53+00:00 )
جوزا 06, 1397 08:16 Asia/Kabul
  • قطر خرید و فروش کالا‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر را ممنوع کرد

وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر، روز شنبه ممنوعیت نگهداری، خرید یا فروش کالا‌های ساخت کشور‌های عربستان، امارات، مصر و بحرین را به مجتمع‌ها و مراکز خرید و فروش قطر ابلاغ کرد.

به گزارش العالم، بازرسان وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر با انجام بازرسی‌های سرزده با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

«لولو الخاطر»  سخنگوی وزارت خارجه قطر اخیرا تصریح کرد  کشورش توانسته محاصره تحمیل شده عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه خود را به پیروزی تبدیل کند.

عربستان و همپیمانانش (مصر، امارات و بحرین) از 15 جوزا 1396  به دلیل همسو نبودن دوحه با جریان عربی به رهبری ریاض روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و علاوه بر اعمال تحریم، مرزهای زمینی - دریایی و هوایی شان را به روی این کشور بستند.

این چهار کشور2 سرطان 1396، فهرست 13 گانه‌ای از درخواست‌ها را به قطر تحویل دادند و اعلام کردند عادی شدن روابط با دوحه منوط به عملی شدن همه این خواسته‌ها است.

مهمترین شروطی که عربستان و همپیمانانش برای قطر تعیین کرده‌اند شامل قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر است. دوحه این شروط را نپذیرفت.

مقامات قطری بارها با تاکید بر این که خواسته های عربستان و همپیمانانش از قطر باید واقعی و قابل اجرا باشد، اعلام کرده اند، هرگونه تلاش برای اعمال قیمومیت یا دخالت در امور قطر غیرقابل قبول است.

 

کلیدواژه