جوزا 06, 1397 09:49 Asia/Kabul
  •  حماس وجود هرگونه توافق درباره مبادله اسرا با اسرائیل را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: اخبار مربوط به تبادل اسرا در راستای تلاش‌های مقامات رژیم اسرائیل برای فریب دادن افکار عمومی صهیونیستها منتشر می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایسنا؛ رسانه‌های صهیونیستی پیشتر مدعی شدند: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موافق مذاکرات عمیق‌تر درباره مبادله اسرا در قالب حفظ آرامش اوضاع در نوار غزه است.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اخیرا در دیدار با خانواده یکی از نظامیان اسیر در دست نیروهای مقاومت، مدعی شد تلاش‌های دیپلماتیک و محرمانه‌ای برای بازگرداندن نظامیان اسیر در حال جریان است که جنبش حماس ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و هدف از آن را توجیه شکست این رژیم در پرونده تبادل اسرا اعلام کرد.

در سال 2011، طی توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت یا صفقة الاحرار»، "گلعاد شالیت" اسیر صهیونیست، در مقابل آزادی 1027 اسیر فلسطینی آزاد شد.

رژیم صهیونیستی از آن زمان تاکنون ده ها نفر از اسرایی را که به موجب این قرارداد آزاد شدند، مجددا به اسارت گرفته است و حماس آزادی این اسرا را پیش شرطی برای ورود به مذاکره برای مبادله اسرای جدید تعیین کرده است.

 

کلیدواژه