پارلمان عراق بازشماری بخشی از آرا انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تصویب کرد
(last modified Tue, 29 May 2018 03:46:03 GMT )
جوزا 08, 1397 08:16 Asia/Kabul
  • پارلمان عراق بازشماری بخشی از آرا انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تصویب کرد

پارلمان عراق عصر دوشنبه با اکثریت آرا، موافقت خود را با طرح لغو نتایج انتخابات خارج از کشور و شمارش دستی 10 درصد کل آرا انتخابات پارلمانی اخیر این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق روز دوشنبه پس از به حد نصاب رسیدن تعداد نمایندگان، جلسه فوق العاده‌ای را درخصوص انتخابات پارلمانی اخیر این کشور برگزار کرد.در این نشست 168 نماینده حضور داشتند.

نشست فوق العاده عصر دوشنبه پارلمان عراق درحالی برگزار شد که پیشتر چندین بار تلاش برای برگزاری آن بدلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به جایی نرسیده بود.

150 نماینده پارلمان عراق طی چند روز اخیر تلاش کردند بدلیل آنچه وجود تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات 22 ثور خوانند، نهادهای ذیربط در این کشور را به بازنگری در خصوص نتایج انتخابات متقاعد کنند.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق، در صورتی که شمارش دستی این بخش از آراء نشان دهد تخلف و تقلب تا یک چهارم آرا را در بر می گیرد، باید آرا مربوط به همه مراکز رای گیری به صورت دستی شمارش شود.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در این جلسه از مسوولان قضایی، مدعی العموم و کمیته مبارزه با مفاسد اداری و مالی عراق خواست اقدامات لازم را برای حفاظت از روند دموکراتیک در این کشور انجام دهند.

چهارمین انتخابات پارلمانی عراق،22 ثور بصورت ثبت و شمارش الکترونیکی انجام شد اما برگه های رای نیز پس از ثبت در صندوق رای انداخته می شد.

انتخابات پارلمانی عراق با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205 حزب و جریان سیاسی در22 ثور برگزار شد. از میان 6999 نامزد، 329 نفر راهی پارلمان عراق شدند.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف های سائرون (مقتدی صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) با 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 22 کرسی، جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) با 13 کرسی، بیشترین سهم را از پارلمان آینده عراق از آن خود کردند.

 

کلیدواژه