آزادی کامل شهر راهبردی درعا در جنوب سوریه
(last modified 1397-04-22T09:03:57+00:00 )
سرطان 22, 1397 13:33 Asia/Kabul
  • آزادی کامل شهر راهبردی درعا در جنوب سوریه

در ادامه پیشروی های ارتش و نیروهای مردمی سوریه شهر مهم و استراتژیک «درعا» مرکز استان درعا به طور کامل آزاد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، با ورود خودروهای ارتش سوریه به شهر درعا که چند سال تحت کنترل تروریست ها قرار داشت، نیروهای سوری  پرچم کشورشان را بر بالای مسجدی در منطقه «درعا البلده» که اعتراضات مخالفان دولت در سال 2011 از آنجا آغاز شده بود،  به اهتزاز درآوردند.

تروریست های حاضر در مناطق البلد، طریق السد، المخیم، سجنه، المنشیه و الصوامع  در درعا نیز با تحویل سلاح های خود تسلیم ارتش سوریه شدند.

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در جنوب این کشور از اواخر ژوئن از سه محور آغاز شده و طی این مدت، ده ها شهرک و روستا پاکسازی شده است.

خبر دیگر اینکه، رئیس مرکز روسی حمیمیم در شهر داعل در استان درعای سوریه با اشاره به انتقال بیش از ۱۰ تُن کمک بشردوستانه  به این شهر گفت: بازگشت ۲۰ هزار تَن از ساکنان شهر به منازلشان نشان دهنده عادی شدن روال زندگی است. 

منابع هیات نظامی روسیه نیز اعلام کردند، برای مذاکره درباره تحویل مناطق تحت سیطره مخالفان به دولت سوریه وارد شهر درعا شده اند.

در همین حال، برخی از مخالفان سرشناس استان ادلب (شمال سوریه) نیز برای تحویل مناطق تحت تسلط خود به ارتش و حل و فصل مشکلاتشان با حکومت سوریه با مرکز مصالحه روسیه در سوریه گفت و گو کردند.

استان ادلب در مرز ترکیه در اشغال گروه های تروریستی از جمله التحریر الشام (جبهه النصره) است.

کلیدواژه