هشدار انصارالله یمن به بستن فرودگاه‌ها و بندرهای کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی
(last modified 1397-05-06T05:32:10+00:00 )
اسد 06, 1397 10:02 Asia/Kabul
  • هشدار انصارالله یمن به بستن فرودگاه‌ها و بندرهای کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی

عضو جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: در صورت ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، این کشور نیز فرودگاه‌ها و بندر‌های کشور‌های متجاوز را هدف قرار می‌دهد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه گذشته 4 اسد از پهپاد جدید به نام «الصماد ۳» با بُرد یک هزار کیلومتر رونمایی کرد و چندین نوبت فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داد.

محمد البخیتی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: کشور‌های متجاوز ائتلاف سعودی باید در محاسبات خود بازبینی کنند؛ زیرا اکنون بنادر و فرودگاه‌های آنان در تیررس اهداف یمن قرار دارد. ­

البخیتی با اشاره به حمله موشکی چهارشنبه گذشته نیرو‌های یمنی به ناوچه جنگی سعودی در سواحل غربی این کشور، افزود: تلاش عربستان برای فریب افکار عمومی جهان مبنی بر اینکه یمنی ها یک نفتکش و نه ناو جنگی این کشور را  هدف قرارداده، ناکام ماند.

عضو انصارالله یمن در واکنش به تداوم جنایت‌های عربستان و ائتلاف متجاوزش علیه ملت یمن هدف قرار دادن کشتی های آنان را حق مشروع نیروهای یمنی خواند و تصریح کرد: عربستان آغاز کننده حمله به کشتی‌های تجاری، فرودگاه‌ها و بندرها در جنگ علیه یمن بوده است.

البخیتی امنیت کشورهای متجاوز را به امنیت یمن مشروط دانست و اظهار کرد: در سایه اهمیت امنیت تنگه باب‌المندب برای همه کشور‌های منطقه، ائتلاف سعودی باید دست از تجاوزگری‌های خود علیه یمن بردارد.

عضو انصارالله یمن همچنین با ابراز ناامیدی از روند تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل بحران یمن، ضمن تاکید بر ادامه همکاری با این سازمان، همه طرف ها را به مذاکره برای ایجاد راه حل یمنی-یمنی فراخواند.