شهادت 4 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 40 نفر دیگر در بمباران های غزه
(last modified 1397-05-19T07:50:29+00:00 )
اسد 19, 1397 12:20 Asia/Kabul
  •  شهادت 4 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 40 نفر دیگر در بمباران های غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه   طی بیانیه ای آمار شهدا و مجروحان  حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه طی دو روز گذشته را چهار شهید و 40 زخمی اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در این  بیانیه با اشاره به شهادت یک بانوی فلسطینی باردار به همراه کودک خردسالش درحملات  بی وقفه  ارتش صهیونیستی به غزه افزود:  از مجموع 40  زخمی 18 نفر عصر پنجشنبه در اثر بمباران مرکز فرهنگی "مسحال" در اردوگاه شاطئ در غرب شهر غزه زخمی شدند و برای مداوا به درمانگاه شفا منتقل شدند.

در همین حال «حازم قاسم » سخنگوی جنبش  حماس پنجشنبه شب  با ابراز تاسف از اقدام تعمدی رژیم صهیونیستی در بمباران مراکز فرهنگی و تخریب آنها  از جمله  مرکز فرهنگی «مسحال» اعلام کرد: هدف از  این اقدام وحشیانه  تلاش برای ضربه زدن به تلاش های مصر برای برقراری آرامش در نوار غزه و حاکی از دشمنی این رژیم با تمامی ارکان امت عربی است.

مرکز فرهنگی مسحال در غرب شهر غزه با سرمایه گذاری یک بازرگان فلسطینی به نام "سعید مسحال" از بنیانگذاران جنبش فتح ساخته شده بود و چندین سالن همایش و کنفرانس های سیاسی و فرهنگی و نیز کتابخانه و سینما داشت.

«علی یوسف غندور» از اعضای گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در اثر شلیک موشک از هواپیمای صهیونیستها به خودروی وی در شهرک بیت لاهیا  در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

جنگنده های صهیونیستی همچنین چهارشنبه شب در حمله به "دیر البلح "، یک کودک یک سال و نیم فلسطینی و مادر باردارش را به شهادت رساندند.

از سوی دیگر، روز گذشته در اثر حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه  31 شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند.

 

کلیدواژه