درخواست از شورای امنیت برای بازگشایی فرودگاه صنعا به خاطر نجات جان هزاران بیمار یمنی
(last modified 1397-05-21T07:33:49+00:00 )
اسد 21, 1397 12:03 Asia/Kabul
  •  درخواست از شورای امنیت برای بازگشایی فرودگاه صنعا به خاطر نجات جان هزاران بیمار یمنی

معاون وزیر حمل‌ و‌ نقل یمن از شورای امنیت سازمان ملل خواست زمینه بازگشایی فرودگاه صنعا (پایتخت یمن) را برای نجات جان هزاران بیمار یمنی فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، «عبدالله العنسی» معاون وزیر حمل و نقل یمن با انتقاد از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در بستن فرودگاه بین‌المللی صنعا، گفت: روزانه بیست تا سی بیمار یمنی به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعا جان خود را از دست می دهند.

العنسی با اشاره به اعزام سالانه بیش از 200 هزار بیمار از طریق فرودگاه صنعا برای دریافت روند درمان خود به خارج از کشور، افزود: اکثریت ملت یمن از بسته ماندن دو ساله این فرودگاه زیان های بسیاری دیده اند.

در همین حال، قشرهای مختلف مردم یمن از جمله وکلا، اعضای پارلمان، بزرگان و شخصیت‌های اجتماعی این کشور در محکومیت حمله ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان شهر ضحیان در استان‌های «اب»،«زمار»، «المحویت»  و «الجوف» تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله «آمریکا کودکان یمن را می‌کُشد» تاکید کردند: جنایات و موشک‌های ائتلاف متجاوز سعودی آنها را از ادامه تحصیل و انجام فعالیت‌های خود باز نخواهد داشت.

جنگنده‌های سعودی پنجشنبه‌شب به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده یمن حمله کردند که 55 کشته و حدود 80 زخمی برجا گذاشت. 

«خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین المللی صنعا نیز از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست، زمینه را برای بازگشایی فرودگاه صنعا فراهم کنند.

 

کلیدواژه