سنبله 02, 1397 10:36 Asia/Kabul
  •  وزارت خارجه سوریه: دمشق هیچ سلاح شیمیایی ندارد

وزارت خارجه سوریه، بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس درخصوص متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس سه شنبه گذشته (30 اسد) در بیانیه ای دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از المیادین؛ وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در ادامه حمایت‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس از گروه‌های تروریستی، آن‌ها مجددا حملات تهدیدآمیز رسانه‌ای و گمراه سازی علیه دمشق را در پیش گرفته‌اند.

این بیانیه می افزاید: سوریه بارها اعلام کرده است استفاده از تسلیحات شیمیایی را در هر جا و تحت هر شرایطی محکوم می‌کند و دمشق هیچگونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و  تنها طرفی که از این نوع تسلیحات استفاده می‌کند گروه‌های تروریستی هستند که به طور مستقیم مورد حمایت کشورهای غربی و کشورهای منطقه از جمله عربستان قرار دارند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق طی روزهای اخیر طرف‌های بین‌المللی مربوطه را از آمادگی گروه‌های تروریستی برای استفاده از گازهای سمی در مناطق مختلف سوریه آگاه کرده است.

متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح های شیمیایی توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس در شرایطی است که منابع روسی روز گذشته (پنجشنبه) از اقدام گروه به اصطلاح «کلاه سفیدها» در منتقل کردن یک محموله گاز کلر به استان ادلب (شمال غرب سوریه)  خبر دادند.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در برابر تروریست ها عنوان می کنند.

 

کلیدواژه