شلیک موشک «زلزال 2» یمن به دو پایگاه نظامی عربستان در «جیزان»
(last modified 1397-06-03T11:59:10+00:00 )
سنبله 03, 1397 16:29 Asia/Kabul
  •  شلیک موشک «زلزال 2» یمن به دو پایگاه نظامی عربستان در «جیزان»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو فروند موشک «زلزال 2» به سوی دو پایگاه نظامی عربستان در «جیزان»، جنوب این کشور شلیک کردند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «المسیرة»؛ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  در پاسخ به جنایات عربستان، دو پایگاه نظامی «مشعل» و «ملحمة» این کشور در جیزان را با موشکهای «زلزال 2» هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه گذشته نیز با یک فروند موشک بالستیک، پایگاه نظامی «المستحدث» در شرق «جیزان» عربستان را هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که می‌‏توان آن را «سال موشکی یمن» نامید، به شدت افزایش داده و حتی چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎ اند.

خبر دیگر از یمن اینکه؛ دو کودک یمنی بر اثر انفجار یک بمب خوشه‌ای که از بقایای بمباران خوشه‌ای عربستان در شهرستان «کتاف و البقع»  در استان صعده یمن بود، کشته شدند.

تاکنون ده‌ها کودک و زن یمنی بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای مختلفی که جنگنده‌های سعودی بر روی مزارع و مناطق مسکونی در شهرستانهای مرزی استان صعده، انداخته‌اند، کشته و زخمی شده‌اند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه