وزیر خارجه عراق: هدف آشوبگران بصره تخریب روابط دو ملت ایران و عراق است
(last modified 1397-06-19T04:48:23+00:00 )
سنبله 19, 1397 09:18 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه عراق: هدف آشوبگران بصره تخریب روابط دو ملت ایران و عراق است

وزیر خارجه عراق روز یکشنبه در پیامی خطاب به ملت ایران، هدف آشوبگران بصره را تخریب روابط دو ملت ایران و عراق دانست.

به گزارش رادیو دری «ابراهیم الجعفری» همچنین تاکید کرد عزم دولت عراق در تعقیب و بازداشت عاملان تعرض به کنسولگری ایران در بصره، جدی است.

گردانندگان تظاهرات اعتراضی در بصره نیز بامداد شنبه در بیانیه ای سوء استفاده آشوبگران از مطالبات شان را محکوم و خاطرنشان کرد آشوبگران با حزب منحله بعث و گروه تروریستی داعش در ارتباط هستند.

بصره طی هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به بیکاری، پایین بودن سطح خدمات عمومی و رفاهی، کمبود آب و برق و فساد در نهادهای دولتی بوده است.

تظاهرات در بصره در روزهای اخیر به صورت مشکوکی به خشنونت کشیده شده است.

جمعه شب گروهی تحت لوای اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌رسانی، به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره تعرض کردند. در اثر این تعرض، ساختمان کنسولگری ایران  به آتش کشیده شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه به کنسولگری ایران در بصره،  مسئولیت خطیر دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک را یادآور شد و از بغداد مصرا خواست هر چه سریع تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام نماید.

«بهرام قاسمی» در عین حال نسبت به دست‌های آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند، هشدار داد.

کلیدواژه