آمریکا عامل اصلی تحریم هوایی یمن
(last modified Mon, 19 Sep 2016 06:56:23 GMT )
سنبله 29, 1395 11:26 Asia/Kabul
  •  آمریکا عامل اصلی تحریم هوایی یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، آمریکا را عامل اصلی تحریم هوایی علیه کشورش دانست.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه مواضع سازمان ملل درباره این کشور باید مورد رضایت عربستان باشد گفت،هدف از مخالفت سعودیها با اعطای مجوز به هواپیمای این سازمان برای بازگرداندن هیات صنعا از مسقط به یمن اعمال فشار بر یمنی ها و سلب اختیار از آنان است.

به گزارش شبکه المیادین لبنان، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتقاد از مواضع سازمان ملل در قبال یمن که در مسیر خوش خدمتی به سعودیهاست، افزود، مردم این کشور هرگز قبول نمی‌کنند که حق تصمیم‌گیری آنان در اختیار عربستان قرار بگیرد.

سازمان ملل پس از آنکه عربستان به هیات یمنی که برای مذاکرات صلح به مسقط سفر کرده بود، اجازه بازگشت به صنعا پایتخت یمن را نداد، اعلام کرد، شرط بازگشت این هیات به کشورشان امضای استعفا نامه و کنار گذاشتن تمام مسئولیت های خود است.

این درحالی است که شورای عالی سیاسی یمن همچنان بر ضرورت اقدام سازمان ملل برای بازگشت هیات ملی این کشور از مسقط به صنعا ، لغو تحریم هوایی و جلوگیری از پرواز هواپیماهای غیر نظامی برای کمک رسانی به هزاران یمنی معطل مانده در فرودگاههای کشورهای مختلف و سفر بیماران به خارج از کشور تاکید دارد .

سکوت سازمان ملل متحد در قبال این اقدامات و کشتار هر روزه مردم یمن از سوی رژیم متحاوز سعودی امری خطرناک محسوب می شود که ضمن منافات با ماموریت ها و اهداف سازمان ملل ،این سازمان را به شریکی در تجاوزگری عربستان به یمن تبدیل کرده است .

 

 

 

کلیدواژه