فراری دادن سرکرده‌های داعش توسط آمریکا از دیرالزور سوریه
(last modified 1397-06-31T14:12:39+00:00 )
سنبله 31, 1397 18:42 Asia/Kabul
  • فراری دادن سرکرده‌های داعش توسط آمریکا از دیرالزور سوریه

منابع مطلع سوری اعلام کردند : ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا چند تن از سرکرده‌های داعش در "دیرالزور" سوریه را فراری داده است .

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ایسنا، منابع محلی حاضر در دیرالزور سوریه گفتند: چند هواپیمای ائتلاف به سرکردگی آمریکا با فرود در اطراف روستای «المراشده» در حومه جنوب شرق «دیرالزور» در شرق سوریه جایی که داعش در آن حضور دارد، اقدام به انتقال چند تن از سرکرده‌های این گروه تروریستی به مقصدی نامشخص کردند.

پیش از این نیز  بالگردهای آمریکایی چندمرتبه با اجرای عملیات «هلی برن» در حومه استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه، تروریست های داعش را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

اقدام آمریکایی ها در نجات عناصر داعش و دیگر تروریست ها در نقاط مختلف عراق و سوریه طی سالهای اخیر، از مهمترین دلایل اثبات حمایت راهبردی آمریکا از تروریسم در منطقه است.

آمریکا و همپیمانانش از سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلاف تشکیل داده‌اند؛ این ائتلاف آمریکایی تاکنون بسیاری از شهروندان بی‌گناه را در عراق و سوریه به خاک و خون کشیده است.

 

کلیدواژه