نماینده لبنانی تأیید کرد: سعد الحریری در عربستان بازداشت بود
(last modified 1397-07-16T07:51:22+00:00 )
میزان 16, 1397 12:21 Asia/Kabul
  • نماینده لبنانی تأیید کرد: سعد الحریری در عربستان بازداشت بود

نماینده پارلمان لبنان که در زمان استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور در عربستان با وی مصاحبه کرد، تأیید کرد ریاض، نخست‌وزیر لبنان را بازداشت کرده بود.

به گزارش رادیو دری، «پولا یعقوبیان» خبرنگار سرشناس لبنانی که با انتخابات اخیر، به پارلمان این کشور راه یافته و در زمان استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از عربستان با وی در ریاض مصاحبه انجام داد، تأیید کرد عربستان الحریری را بازداشت کرده بود.

یعقوبیان در گفت‌وگویی با «جرج صلیبی» در شبکه لبنانی «الجدید» گفت: به سعد الحریری در عربستان اهانت شد و چه بسا مسائل دیگری که از آن آگاه نیستم. من بدون دلیل یا سند می‌گویم بله وی در بازداشت بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که عملا به او توهین شده بود اما من از میزان آن آگاه نیستم. مسائل دیگری هم شنیدم اما نمی‌دانم چقد دقیق باشد. واضح بود که الحریری خسته و تحت فشار است و در مصاحبه مشخص بود که وی خواهان استعفا نبوده است. صحبت‌های او درباره حزب‌الله و ایران در متن استعفا با اظهارات وی در مصاحبه کاملا متفاوت و مشخص بود چیزی خارج از اراده و خواست او انجام شده است.

یعقوبیان سپس افزود: زمانی که آن مصاحبه را انجام دادم طبیعتا این اصرار در من وجود داشت که درباره آنچه برای وی اتفاق افتاده سوال کنم اما وقت من کوتاه و تمام تلاش من بر روی این موضوع متمرکز بود: بهترین کاری که برای وضعیت وی می‌توانم انجام دهم چیست.

این نمایندگاه لبنانی در پایان گفت: زمانی که (به لبنان) بازگشتم تصمیم گرفتم بهترین کار را در سریعترین زمان ممکن برای بازگشت او به لبنان چه از نظر رسانه‌ای و چه از نظر دیپلماتیک انجام دهم و تمام حضورهای رسانه‌ای من بعد از آن زمان و نیز دیدار با سفرا  در همین چارچوب بود.

سعد الحریری سیزدهم آبانماه سال گذشته (1396) یک هفته پس از سفری غیرمنتظره که به عربستان داشت، در شبکه «العربیه» ظاهر شد و با اعلام استعفایش، اظهارات بسیار تندی علیه ایران و حزب‌الله مطرح کرد.

مصاحبه یعقوبیان با الحریری در بیست و یکم آبان انجام شد و وی در این گفت‌وگو اعلام کرد بزودی به لبنان بازمی‏‎گردد، با حزب‏‎الله به عنوان حزب سیاسی مشکلی ندارد و استعفایش به نفع لبنان است