سید حسن نصرالله: "ترامپ" به صورت علنی و با توهین غارتگری می‌کند
(last modified 1397-07-21T04:31:05+00:00 )
میزان 21, 1397 09:01 Asia/Kabul
  •  سید حسن نصرالله:

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دولت‌های پیشین آمریکا با روش‌های دیپلماتیک و با احترام، غارتگری می‌کردند اما «دونالد ترامپ» به صورت علنی و با توهین غارت می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر روز (جمعه) در مراسم ختم «آمنه سلامه» مادر شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان حزب الله لبنان، به باج‌خواهی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی باید از اظهارات "ترامپ" که چند بار گفته است، اگر آمریکا نبود عربستانی نیز وجود نداشت، درس عبرت بگیرند.

«سید حسن نصرالله» به واکنش کشورهای عربی و در رأس آن‌ها سعودی‌ها در برابر توهین‌های "دونالد ترامپ" اشاره کرد و گفت: آن‌ها در واکنش به این توهین‌ها، جز لبخند، خفت و سکوت واکنش دیگری نشان نمی‌دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران، هرگز درخصوص حاکمیت خود با کسی چانه‌زنی نکرد، افزود: اظهارات "ترامپ" مبنی بر اینکه ایران توانایی تسلط بر خاورمیانه ظرف 12 دقیقه را دارد، بیانگر عظمت و قدرت ایران است.

سید حسن نصرالله، هدف "ترامپ" از ترساندن برخی کشورهای منطقه را فروش سلاح بیشتر توسط آمریکا عنوان کرد و از حاکمان کشورهای خلیج فارس خواست تا با ملت های خود آشتی و به مطالبات آنان توجه کنند و به رفع مشکلات آنان بپردازند.

همچنین، دبیرکل حزب‌الله لبنان به ادعاهای اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تسلیحات موشکی حزب‌الله در لبنان اشاره کرد و افزود: اقدام وزارت خارجه لبنان در بازدید از مکان‌های ادعایی نتانیاهو، دروغ بودن ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد.

سید حسن نصرالله همچنین در مورد شخصیت و نقش مادر شهید «عماد مغنیه» گفت: «ام عماد»، فرماندهان بزرگی را به مقاومت در لبنان تقدیم کرد.

 

کلیدواژه