انکار وزیر سعودی به دست داشتن ریاض در قتل خاشقچی
(last modified Sat, 13 Oct 2018 13:18:49 GMT )
میزان 21, 1397 17:48 Asia/Kabul
  • انکار وزیر سعودی به دست داشتن ریاض در قتل خاشقچی

در حالی که تمام شواهد و قراین نشان دهنده ربوده شدن و مرگ «جمال خاشقچی» روزنامه نگار ناراضی سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است ، وزیر کشور سعودی دست داشتن کشورش در این موضوع را منکر شد.

به گزارش رادیو دری،«عبدالعزیز بن سعود بن نایف»  وزیر کشور عربستان در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی عربستان (واس ) منتشر کرد ، خبر صدور فرمان قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را رد کرد و آن را دروغ و ادعایی بی‌پایه و اساس خواند.

«بن نایف» ضمن  ابراز امیدواری برای  تشکیل کمیته تحقیق مشترک با دولت ترکیه جهت دستیابی به گزارش های رسمی در این خصوص، ادعا کرد ، عربستان حفظ مصالح اتباع خود در داخل و خارج کشور را مد نظر قرار می دهد و ریاض مایل به کشف حقیقت درباره سرنوشت جمال خاشقچی است .

جمال خاشقچی دوم اکتبر، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند که جسد خاشقچی به صورت مثله شده و با آثار فراوان شکنجه در استانبول پیدا شده است.

نام خاشقچی در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم آل سعود قرار داشت و وی از بیم بازداشت شدن، در خارج از عربستان زندگی می کرد. 

کلیدواژه