ولید المعلم : آمریکا از تروریست های داعش در سوریه حمایت می کند
(last modified 1397-08-08T04:38:32+00:00 )
عقرب 08, 1397 09:08 Asia/Kabul
  •  ولید المعلم : آمریکا از تروریست های داعش در سوریه حمایت می کند

وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد با وجود توافق میان روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب، گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا همچنان در این منطقه حضور دارند.

­ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از دمشق، ولید المعلم روز دوشنبه گفت: با وجود این که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشست "سوچی" در زمینه ایجاد منطقه عاری از سلاح در اطراف مرزهای ادلب توافق کردند، اما تروریست های مورد حمایت آمریکا و ترکیه همچنان در این منطقه مستقر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد خودداری گروههای مسلح از تخلیه تسلیحات نظامی سنگین خود از منطقه عاری از سلاح، نشانه عدم تمایل ترکیه به اجرای تعهداتش است و در نتیجه شهر ادلب همچنان تحت کنترل تروریست های مورد حمایت ترکیه و آمریکا قرار دارد .

ولید المعلم گفت آمریکا در شرق سوریه ائتلاف اصطلاح  بین المللی تشکیل داد که در نتیجه آن هزاران شهروند بی گناه سوری قربانی شدند و این ثابت می کند که آمریکا با هر چیزی غیر از گروه تروریستی داعش مبارزه می کند.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد آمریکا به بهانه حمایت از شهروندان کرد سوری چندین پایگاه در شمال سوریه تاسیس کرد، همچنان که پایگاهی در جنوب سوریه با هدف مراقبت از عناصر تروریستی داعش و آماده سازی دوباره آنان برای جنگ با ارتش سوریه ایجاد کرد و بر این اساس آنان برای طولانی شدن بحران در سوریه تلاش می کنند .

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، با این همه ارتش سوریه و متحدانش با تروریست های داعش ، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی درخاک سوریه مبارزه می کنند.

کلیدواژه