عقرب 08, 1397 19:14 Asia/Kabul
  • محکومیت تحریم های یک جانبه در بیانیه پایانی نشست سه جانبه استانبول

وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در بیانیه پایانی نشست سه جانبه استانبول، اعمال تحریم های یکجانبه ضد دیگر کشورها را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بیانیه ای که روز سه شنبه در نشست سه جانبه «محمد جواد ظریف» ،«مولود چاووش اوغلو» و «المار محمد یاروف» در استانبول امضا شد، آمده است؛ تحریم‌های یکجانبه بر روی روابط تجارت و بازرگانی میان کشورها تاثیر منفی می‌گذارد و باید از اعمال آن جلوگیری شود.

 بیانیه نشست سه جانبه استانبول با تاکید بر پایبندی تهران به همه مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اهمیت حفظ این توافقنامه، تعهدات اعضای سازمان ملل به همکاری برای اجرای برجام را یادآور شدند. 

وزیران خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان همچنین توافق کردند، به رایزنی نزدیک‌شان درباره مسائل مشترک در سطوح مختلف و در چهارچوب سازماندهی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با چشم‌انداز برای ارتقای صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دهند.

دربیانیه سه جانبه استانبول، سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان بر پایبندی تعهدات‌ شان درخصوص احترام و حمایت ازاستقلال و تمامیت ارضی دیگر کشورها، حل صلح‌آمیز مناقشاتی همچون موضوع قره باغ  وپرهیز از دخالت در امور دیگران  تاکید کردند.

ظریف، چاووش اغلو و محمد یاروف وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان  در این بیانیه  تاکید کردند، سه کشور برای گسترش همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل  باهدف یکپارچگی بهتر سیستم ترانزیتی بین‌المللی تلاش ها را افزایش می دهند.

کلیدواژه